Vitráže podruhé

17.11.2017 10:13

Nedávno jsem byla naprosto unesena projektem, kdy sedmáci se svou paní učitelkou nakreslili  návrhy vitráží a pak je opravdu namalovali na okna své třídy. Hrozně se mi to líbilo, ale zároveň jsem věděla, že do tohohle se s liščaty pustit nemůžeme. 

Taky se vám to někdy stává, že vám jdou myšlenky jen jedním směrem a nedovolí vám udělat ani krok stranou? Já jsem byla jak v tunelu - zasekla jsem se prostě na vidině malby barvami na sklo přímo na okna a jiná alternativa neexistovala. Tak jsme nakonec s dětmi namalovali gotická okna jen anilínkami na kartonovou čtvrtku a celý nápad jsem pustila z hlavy. 

Asi po dvou týdnech jsem hledala nějakou inspiraci ke svátku sv. Martina a objevila jsem  hezké předlohy vitráží s dovětkem, že se dají použít buďto jako omalovánka nebo šablona pro malování slupovacími barvami. Ještě pořád mi to nedocházelo. Až další den při prohrabování se starými fotkami jsem narazila na obrázky andělů a čertů malovaných na celofánu a konečně mi to sepnulo :-)

Pak už to šlo rychle - nakoupila jsem celofán, děti si vybraly jednoho z listopadových či prosincových světců (nejvíce oblíbený je sv. Martin, že by kvůli svému koni?), pan zástupce nám obětavě obrázky zvětšil a vytiskl na požadovaný formát a mohli jsme se pustit do práce. 

Liščata byla naprosto skvělá a vitráže se povedly úplně všem. Podívejte se!

A malý testík nakonec - poznáte, koho děti malovaly? ;-)