Čajíčkové tvoření

20.06.2017 18:12

Když jsem se na na podzim na vás a na děti obrátila s prosbou o sbírání barevných papírových sáčků od čaje, vůbec jsem netušila, jaká čajománie se ve třídě rozjede :-). Skoro každý den někdo položil na stůl krabičku plnou barevných papírků a myslím, že se nenašel nikdo, kdo by nepřinesl alespoň pár sáčků. Vše jsme házeli do jedné velikánské bedny a až pozdě mi došlo, že to nebyl úplně nejlepší nápad :-)). Ale co -  chybami se člověk učí, sama to dětem často říkám, a tak jsme si jednu hodinu pracovek zahráli na Popelku a sáčky byly vzorně roztříděny podle barev.

Konečně nastal červen a s ním i doba, kdy jsem slíbila prozradit, cože z těch sáčků vlastně bude....

Mozaika!
Inspiraci jsem našla v jedné učitelské facebookové skupině - fotografie krásných obrázků, vytvořených právě z čajových sáčků. Děti byly nadšené, hned je napadlo, že bychom vytvořili lišku, ale já jsem měla trošku strach, zda tak složitý námět zvládneme (po dnešku musím říct, že moje obavy byly naprosto liché :-) ), takže jsme  v souladu se zásadami pana Komenského začali raději něčím jednodušším - sluníčkem.

Skládali a lepili jsme celé čtyři hodiny, zpočátku jsem ještě dětem trochu napovídala, ale pak už samy vybíraly vhodné barvy a dokonce vymyslely efektivnější způsob lepení. Někdo se zapojil více, někdo méně, ale všichni fandili a drželi palce, ať se mozaika povede.

A že se nám to opravdu povedlo, jste si určitě už všimli na naší úvodní stránce :-)

Zítra si dáme pauzu a ve čtvrtek možná poskládáme i tu lišku ;-)

Tady se můžete podívat na pár fotek z průběhu tvoření...