Liščí řemeslné dílny

13.09.2017 21:11

Dějepisné učivo ve vlastivědě nám teď skýtá spoustu inspirací do výtvarné výchovy a pracovních činností. Včera se naše třída proměnila v keramickou dílnu a liščata vyráběla pravěké misky, talíře a džbánky. Od hrnčířství už je jen krok k dalším řemeslům, a tak jsem děti zlákala k šití bot. Návod na ty úplně pravěké jsem nikde neobjevila, ale než posháníme materiál a šicí nástroje, budeme ve vlastivědě zase o kousek dál, takže středověké krpce, které jsem našla na stránkách sdružení Curia Vítkov, budou tak akorát ;-).

Nebudeme je samozřejmě šít z kůže, to by pro děti bylo příliš těžké, ale (jak jsme se domluvili na třídní schůzce) z nějaké silnější a ne moc tvrdé látky.
Např. vhodný je flís, silná teplákovina atd. Já jsem třeba zrecyklovala starý flaušový kabát :-).

Co všechno tedy budou děti potřebovat?

  • 2 kusy látky (viz výše) o rozměrech 25 cm x 40-50 cm (podle délky chodidla)
  • 2 šněrovadla o délce 150 cm - já jsem použila lemovku, může být i bavlněný provázek, stuha, kůže
  • hodně silná jehla - taková, aby ouškem prolezlo to šněrovadlo
  • normální jehla (raději větší) a nit
  • ostré nůžky
To vše ideálně na úterý 3. října. Moc děkuji, že dětem pomůžete sehnat materiál a další pomůcky.
A takhle dopadl můj pokus :-)